حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

قالیباف: هرجا ایستادگی کردم، موفق بودم| مولدسازی، خصوصی‌سازی نیست| مشکلات اقتصادی با حضور مردم رفع می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۵۴۸۸
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
قالیباف: هرجا ایستادگی کردم، موفق بودم| مولدسازی، خصوصی‌سازی نیست| مشکلات اقتصادی با حضور مردم رفع می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش کردیم عمده تصمیمات مجلس در سه سال گذشته در حوزه اقتصاد باشد، گفت: در مجلس یازدهم تلاش کردیم هر چقدر می‌توانیم با نگاه تمرکززدایی و تسهیل گری برای مردم فرصت حضور فراهم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در رأس هیأتی به کرمان سفر کرده بود، با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان‌های زرند و کوهبنان که بعد از بازدید از مجتمع فولاد زرند ایرانیان، در این محل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ابراز خرسندی از حضور در کرمان و زیارت مزار سردار شهید سلیمانی، گفت: شهید باقری در زمان جنگ با توجه به شرایط آن زمان تأکید کرده بود باید استراتژی‌ها را تغییر داد، به نظر من، اکنون نیز باید به استراتژی‌هایی بازگردیم که از آن نتیجه گرفتیم، اما رها کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از استراتژی‌های موفق گذشته ما این بود که انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم یافت و دفاع مقدس را نیز مردم اداره کردند، اظهار داشت: شهید سلیمانی آمریکا را با استفاده از نیروی مردمی زمین‌گیر و داعش را با استفاده از همین نیروی مردمی اعم از فاطمیون، زینبیون و سایر مردم و بدون استفاده از تجهیزات و ارتش منظم، شکست داد.

وی افزود: تردید نکنید مشکلات اقتصادی با حضور مردم در عرصه خلق ثروت برای کشور، معرفت و دانش فتح می‌شود و با نظام بروکراسی و اداری هرگز چنین تحولی اتفاق نمی‌افتد. ما باید خداباوری و ایمان داشته باشیم که اگر در مسیر الهی حرکت کنیم، سختی‌ها و مشکلات برطرف می‌شود. ما باید مبتنی بر عدالت، عقلانیت و معنویت که از ارکان شیوه مدیریت امام (ره) بوده و مکتب شهید سلیمانی نیز بر همان مبانی پیش رفت، حرکت کرده و آن‌ها را در اقتصاد به کار گیریم که تردیدی نیست که راهگشا خواهد بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه ما از این نگاه در مجلس استفاده می‌کنیم و بر اساس آن تلاش ما در مجلس این است که تمرکزگرایی را در کشور از بین ببریم، عنوان کرد: همه اختیارات در همه بخش‌ها را در تهران متمرکز شده که اشتباه است.

وی افزود: اگر به سه سال گذشته مجلس بنگرید تلاش کرده‌ایم عمده تصمیمات در حوزه اقتصاد باشد و در مسائل اقتصادی تلاش کردیم هر چقدر می‌توانیم با نگاه تمرکززدایی و تسهیل‌گری برای مردم فرصت حضور فراهم کنیم که در این خصوص با تصویب تبصره ۱۸ بودجه در حوزه اشتغال به جایی خواهیم رسید که بالای ۸۰ درصد اختیارات و اعتبارات حتی با حساب خزانه به استان‌ها واگذار شود تا شورای استان‌ها که در میدان حضور دارند تصمیم گیری کنند.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه مولدسازی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱، ۱۲ قانون تصویب کردیم که از طریق آن‌ها مولدسازی انجام شود، اما قانون اجرا نمی‌شود، گفت: در شنبه گذشته اصلاحات آیین نامه مولدسازی به تصویب رسید که در آن محوریت کار استان‌ها و شهرستان‌ها هستند. مولدسازی، خصوصی سازی نیست، اصل ۴۴ نیست و ارتباطی به اموال غیرمنقول، سهام و ... ندارد بلکه فقط متمرکز بر اموال منقول و مازاد بخش‌های دولتی است که هیچ استفاده‌ای نشده و هزینه جاری نیز به ما تحمیل می‌کند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری این مطلب که اگر همین یک مورد اجرا شده و فرمانداران، استانداران، وزارتخانه‌ها و مجموعه شورا‌های اداری پای کار باشند، بخش قابل توجهی از مشکلات به‌دست مردم، با کمترین هزینه و با سریع‌ترین حالت ممکن رفع می‌شوند، اظهار داشت: این اتفاق در حوزه عمرانی، فنی و کشاورزی امکان پذیر است البته در حوزه مولدسازی تصمیم روشنی گرفته شده که در حوزه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت، امکانات راکد آن‌ها صرفا در همان وزارتخانه استفاده شود که نیازمند یک تحول در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: در برنامه پنج‌ساله هفتم نیز مباحث خود را با همین نگاه دنبال می‌کنیم و از ظرفیت‌های خوب پیشران‌ها در کشور مثل حوزه معدن، صنعت نفت چه در حوزه بالادستی و چه پایین‌دستی استفاده خواهیم کرد همانطور که در اردیبهشت امسال در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان قانون مادر مفصلی تدوین و ابلاغ کردیم که اجرا شد و این حرکت می‌تواند در حوزه پیشران‌ها موثر باشد.

قالیباف در ادامه با اشاره به برخی دغدغه‌ها درباره زرند و کوهبنان عنوان کرد: بخشی از مشکلات حوزه کارگری به شستا باز می‌گردد که پیگیری می‌شود، بخش مربوط به استمهال وام‌های کشاورزی نیز تا مرحله حل‌و‌فصل‌شدن پیگیری خواهد شد همچنین بخشی که مربوط به حوزه‌های اقتصادی است، از سوی آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که اگر این باور را داشته باشید که باید بایستید تا از بالا اتفاقی برای شما در پایین بیفتد، عمر خود را از دست داده اید، گفت: یک مدیر امین و قوی هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن ندارد. برخی افراد خیلی اوقات تنها وقت خود را پر می‌کنند، شغل دارند، اما کاری انجام نمی‌دهند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کار کردن نیازی به اختیار و پول ندارد، عنوان کرد: این را از موضع رئیس مجلس نمی‌گویم بلکه از موضع کسی می‌گویم که از پشت خاکریز به اینجا رسیده است. کار؛ پول و اختیار نمی‌خواهد.

قالیباف با بیان اینکه باید به حوزه‌های استراتژیک که نیاز به تحول دارد ورود کنید، گفت: اگر برای انجام کاری اعلام کردید پول یا اختیار بدهید تا کار کنیم، خواسته و ناخواسته قصد کار کردن ندارید لذا باید کار کردن را از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا یاد بگیریم. بنده به شخصه هر کجا ایستادگی کردم موفق بودم و هر کجا تسلیم حرف‌های به ظاهر زیبا و توخالی و یا بروکراسی اداری شدم، پشت حرف‌ها ماندم و اینجاست که هم خودمان و هم به مردم آسیب می‌زنیم. امیدوارم همه ما به گونه‌ای عمل کنیم که مدیون شهدا، امام شهدا و مردم نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->